sábado, junio 16, 2018

Intolerable



Crec que Beach House ha tret un bon disc, però no els puc escoltar gaire, em fan sentir que encara trobo a faltar els bons moments amb tu i, després de 20 mesos, em sembla excessiu. Intolerable. Fins i tot, vergonyós.

Ahir vaig vendre la bici que tant em recordava a tu. Ha estat un procés llarg. En un principi, em negava a deixar-la. La vaig continuar portant durant molt de temps després de tu, un any, segur. Un dia vaig decidir que havia de fer l'esforç de desprendre-me'n... Potser no podia estar amb altres noies, però sí amb altres bicis.

Vaig buscar una que m'agradés molt i complís tots els requisits... Que fos maca, lleugera, amb canvis, una mica retro, i de la meva mida. Em vaig il·lusionar per una nova bici i la veritat és que la porto molt a gust. Ja l'he fet meva. La que em recordava a tu la vaig deixar a casa durant un temps. Sense saber massa què fer amb ella... La tenia al menjador.

Quan la vaig posar en venda, ningú s'interessava. Vaig pensar que podia ser per dues raons: 1) estava sent un hivern plujós 2) inconscientment, la bici desprenia una aura de nostàlgia que tirava enrere. Més o menys com jo. 

La van venir a veure algunes persones (més o menys com a mi, les meves cites de cap de setmana amb ties que no m'interessaven...) però no va quallar cap venda (més o menys, com em passava a mi amb les ties que no m'interessaven...) i la bici tornava al menjador (i jo...). Vaig demanar-li als veïns si se la podien quedar ells, al local, però no haver-la de pujar i baixar cada cop que algú volia venir a provar-la (més o menys com em passava a mi...). Aquesta setmana, quan ja me n'havia oblidat que tenia una bici en venda, vaig rebre un missatge al Wallapop d'una noia molt interessada. Va venir ahir. Era una tia guapa, simpàtica, probablement lesbiana, se'm va encendre el radar. Media 1'70. Era perfecte per la bici. Es va pujar i va fer una volta. Li quedava de putamare. Jo ja vaig veure que li brillaven els ulls i que l'anava a comprar. Va treure 150 € de la cartera i me'ls va donar. I va marxar, amb la meva bici, aquella que em recordava a tu, contentíssima. No em vaig posar trista ni res, perquè el dol ja estava fet. Senzillament, vaig veure com s'allunyava pel carril bici de Pujades i li vaig desitjar una feliç nova vida a la bici.


Vaig canviar de camí per no veure't. No perquè em caiguis malament, senzillament em feia mal que de vegades no em saludessis, em semblava incòmode trobar a faltar a algú que, en el present, de vegades no em deia ni adéu. Però també pensava que si aquesta era la teva opció, l'havia d'acceptar, i vaig começar a fer-ho jo també, a contracor, per mirar d'adaptar-me. Em semblava, novament, intolerable per mi. Encara em feia mal. Després d'una baralla interna prou heavy, i també baralla amb la terapeuta, que em deia que havia d'enfrontar veure't i que no em saludessis, enfrontar la nova realitat, vaig decidir canviar de camí. Vaig decidir que la nova realitat seria un altre camí. He de confessar que em sembla més llarg, però ja m'hi he acostumat. Passo pel Parc de l'Estació del Nord i sento els ocellets celebrant el matí. Je, je.

Avui tinc concert amb el grup. Canto aquelles cançons que et vaig fer i que no sé si has escoltat, jo no te les he enviat. Les últimes ja no estan dedicades a tu. Són d'altres coses. Però no descarto tornar a escriure't alguna altra cançó. Tot i que, novament, em semblaria intolerable. Si fes tres mesos, no. Però fent 20 mesos, sí.

L'altre dia, una amiga em va preguntar què m'agradava tant de tu, i no vaig saber respondre. Aleshores, vaig recordar que tenia aquella llista de coses que m'agradaven de tu. Anava afegint ítems. Per sort, aquesta llista la vaig amagar tant, per no llegir-la, que no recordo on la vaig ficar. Només recordo que deia allò de... m'agrada que portis les claus lligades al pantaló amb un mosquetó.


15 comentarios:

  1. Inconscientment, la bici desprenia una aura de nostàlgia que tirava enrere. Més o menys com jo.
    Ay.

    "Para dormirme repito listas de nombres de la A a la Z: Abraham, Abdel, Abenámar, Abdocia, Abdullah. Y son todos nombres que existen. Pero cuando estoy contenta por algo y siento que el mundo me aprueba, me invento algún nombre. Y también cuando estoy en baja o muy cansada. (Uno solo.) Si uno repite la cadena de nombres a la siesta en la misma sucesión, se duerme. Y entonces empiezo a pensar: “¡Qué curioso es el cerebro!”. Por eso es mejor ni menearlo porque entonces el sueño se va.
    Antes no. Para dormirme usaba una lista de ofensas y deudas a cobrar con un novio que había tenido. Varios años usé la lista, las ofensas tenían que llegar a veinte. Eran más o menos así:
    1) Me dejó plantada.
    2) Armó un escándalo porque yo le conté que una señora dijo la palabra “merendero”.
    3) Desapareció por quince días.
    4) Me dijo que fuera a fumar a la habitación de al lado.
    Y todo así. Me aburrí cuando quise llegar a veinte y no encontraba, así que cambié por los nombres; hay muchísimos más."
    Ebe Uhart, Un día cualquiera

    Es muy bollo llevar las llaves enganchadas en la trabilla del pantalón: yo lo hago, ¡con el mismo mosquetón desde hace más de veinte años! Y la guinda del pastel boller: una mini-herramienta de esas imprescindibles para la supervivencia en nuestro mundo; luego te mando una foto, jajajaja.

    Hoy también me pierdo el concierto, carajo. Grábalo todo, va a estar genial.

    Petons, estimada.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Aquí, desayunando un bocata de atún. Qué bueno el fragmento de “Un día cualquiera”. Estoy buscando libros para mi semana de retiro en el campo. // Bueno, sobre las herramientas, yo me compré una que llevo en la mochila, es de estas que llevan todas las llaves posibles que puedas necesitar... mmm que alguien haga una puta metáfora cursi!! // muchos mosquetones :*

      Eliminar
    2. A mamar tots els versos!!!

      (Estoy escuchando ese temita en bucle desde hace semanas...)

      Eliminar
  2. M'agrada molt que tornis a escriure en català, per cert. Ja saps que jo també sóc molt anti-sistema. :-D

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. juasjuas Ho sé, estimada, no he conegut ningú més anti-tot que tu :P

      Eliminar
  3. Jo, ¿podrías por favor añadir la traducción al castellano para los/las que por desgracia no sabemos catalán pero nos encanta leer lo que escribes? Gracias :)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Una solución sencilla para un 'problema' sencillo: https://translate.google.com/?hl=es Puede que haya algún pequeño error en la traducción, pero se entiende a la perfección el sentido del texto

      Eliminar
    2. Alba, si me da tiempo, las iré traduciendo. Mientras tanto, he puesto en el menú de la derecha el traductor de google directo (como sugería Desorden). SI seleccionas el idioma, te lo traduce automaticamente. Gracias por interesarte por la traducción!

      Eliminar
  4. Jo també em pregunto sovint perquè necessito tant temps perquè deixi de fer mal. En el meu cas ja porto 18 mesos. Li vaig dir a la meva terapeuta que em feia vergonya dir-li que m'havia posat trista de nou amb els records d'ella perquè continuàvem amb el mateix i no trobo normal que encara m'afecti a aquestes alçades. Quant temps es considera massa? De dir, ja prou?

    Encara que no ho sembli, la bici era un lligam. Eren records. Així que has fet bé en deixar-la anar per fi, ja que inconscientment no ho feies perquè encara era un trosset d'ella que estava amb tu. T'has alliberat una miqueta més del seu record en forma de cadenes.

    Per la resta, agafar-se a la música, que sempre ens salva.

    ResponderEliminar
  5. Yo también hago eso de tirarlo todo, quitar las fotos, borrar chats....y un largo etc.... no es que así la olvide mas pronto (porque la sigo pensando a todas horas) pero al menos bajo el numero de veces en que me cortaría las venas.... y eso es positivo ...jajajaja saludos.

    ResponderEliminar
  6. El disc de Beach House m'ha deixat fred; el teu text és preciós, a banda de trist. No sé per què trobem tanta bellesa en la tristor. Però la té. A mi m'ha explotat una història a la cara per un poema. Potser no l'hauria d'haver publicat. O potser sí. O potser el poema no té la culpa, com em diu ella. Però jo no m'ho crec. La gent és una merda, això és l'únic que sé del cert.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Dark Spring em sembla molt bona... les altres no ho sé, però un amic m'ha dit que mola, el disc jaja Ara t'estic llegint... almenys tens sexe XD

      Eliminar
    2. Em quedo amb 'Lose Your Smile', 'Girl Of The Year' o 'Lemon Glow', però no he acabat de trempar massa amb el disc sencer. Sí, menos es nada... XD

      Eliminar

Deja tu mensaje secreto.